Markkinointitoimisto Sensei - referenssi

Pornaisten kunta palkkasi tiimimme nostamaan kunnan houkuttelevuutta ja tekemään Pornaisista vetovoimaisen brändin. Haasteena kunnalla on ollut erottautuminen suuremmilla resursseilla toimivista naapureistaan.

Elämyksellinen ja ainutlaatuinen kunta vaatii viestintänsä tueksi myös elämyksellistä ja huomiota herättävää markkinointia: mediaa liikuttaneiden toimenpiteiden lisäksi olemme toteuttaneet kunnan käyttöön muun muassa modernit, houkuttelevat verkkosivut.

Toukokuussa 2016 järjestimme ’’Pornainen vierailee Helsingissä’’ –tapahtuma. Tapahtuman tavoitteena oli Pornaisten tunnettuuden lisääminen pääkaupunkiseudulla. Toimme Pornaislaisen maiseman pihapuineen, puutarhakalusteineen ja järvimaisemineen Helsingin päärautatieasemalle. Tapahtumassa oli kuntalaisten järjestämää ohjelmaa sekä kunnanjohtaja Hannu Haukkasalo tapaamassa ja jututtamassa ihmisiä.

Elokuussa 2016 Sensei järjesti Pokémon Go –mobiilipelin ympärille rakennetun tapahtuman koulujen alkamisen kunniaksi. Tapahtuman ytimenä oli hauskan aktiviteetin järjestäminen perheille ympäri Uuttamaata, joka saisi positiivista mediahuomiota. Samalla lanseerasimme termin Pokémonturismi. Kampanjassa Pornaisten markkinointisivulle rakennettiin Pokémon Go:ta tukeva osio, josta näkyy kunnan Pokéstopit ja salit karttaan merkittyinä.

Tapahtumat saivat mediahuomiota sekä YLE:n suunnalta että paikallismedioiden tahoilta. Pokémon Go –tapahtuman yhteydessä lanseerattu Pokémonturismi sai erityisesti näkyvyyttä Uusimaassa ja Keski-Uusimaassa.

Modernit verkkosivut toimivat kätevänä alustana jakaa uutisia kunnan tapahtumista, levittää kampanjoita sekä houkuttelevat ottamaan lisää selvää kunnan tarjonnasta.

Tähän kiehtovaan kuntaan tutustut helposti osoitteessa www.meidänpornainen.fi.