Helsinki Ring of Industry - Conveniently boring

HELSINKI
RING OF
INDUSTRY

Videotuotannolla kansainvälisten sijoittajien mieliin

Helsinki Ring of Industry / KUUMA – seutu suuntasi Müncheniin kansainvälisille EXPO REAL – messuille tavoitteenaan saada kansainvälisten sijoittajien huomio ja houkutella yrityksiä pystyttämään toimintaa yhdelle Suomen merkittävimmistä teollisuuskeskittymistä. Koska globaaleilla markkinoilla kilpailu on kova, erottuminen nousi lähtökohdaksi promootiovideon suunnittelussa: Miten kilpailla trendikkäiden kaupunki- ja teollisuuskeskittymien kanssa ja jäädä mieleen?

Pähkinänkuoressa

Lähtökohdat:

Kansainvälisten yritysten ja sijoittajien houkuttelu KUUMA – seudulle. Huomion herättäminen EXPO REAL – messuilla videomuotoisen markkinointiaineiston avulla.

Tavoite:

Pilottikohteina työstettiin Vantaan Pakkalassa sijaitsevat kohteet Vantaan Saturnus ja Vantaan Jupiter, jotka brändättiin täysin uudella tavalla Lehdon aikaisempaan konseptiin verraten. Työstimme brändäyksen lisäksi muun muassa visuaaliset ilmeet, kohdekohtaiset verkkosivut sekä interaktiiviset esitteet. Uuden konseptin tavoitteena on tuoda kohteet esiin mielikuvien ja tarinoiden kautta mieleenpainuvalla tavalla.

Tärkeissä rooleissa yhteistyössä ovat myös asiakasprofilointi sekä yleinen strateginen suunnittelu.


Asuntomarkkinoinnin 2.0

ASUNTO-
MARKKINOINNIN
2.0

Lehto Asunnot valitsi Sensein

Lehto Group valitsi Sensein yhteistyökumppanikseen uudistamaan ja vauhdittamaan valittujen Lehdon premium-kohteiden myyntiä.

Pilottikohteina työstettiin Vantaan Pakkalassa sijaitsevat kohteet Vantaan Saturnus ja Vantaan Jupiter, jotka brändättiin täysin uudella tavalla Lehdon aikaisempaan konseptiin verraten. Työstimme brändäyksen lisäksi muun muassa visuaaliset ilmeet, kohdekohtaiset verkkosivut sekä interaktiiviset esitteet. Uuden konseptin tavoitteena on tuoda kohteet esiin mielikuvien ja tarinoiden kautta mieleenpainuvalla tavalla.

Tärkeissä rooleissa yhteistyössä ovat myös asiakasprofilointi sekä yleinen strateginen suunnittelu.

Yhteistyö jatkuu muiden kohteiden parissa.

Tutustu tästä:

Vantaan Jupiter
Vantaan Saturnus
Harmaalaakso
Duo
Kulorastas
Sinisafiiri
Marskinpuisto

Pähkinänkuoressa

Lähtökohdat:

Lehto Group valitsi Sensein yhteistyökumppanikseen uudistamaan ja vauhdittamaan valittujen Lehdon premium-kohteiden myyntiä.

Tavoite:

Pilottikohteina työstettiin Vantaan Pakkalassa sijaitsevat kohteet Vantaan Saturnus ja Vantaan Jupiter, jotka brändättiin täysin uudella tavalla Lehdon aikaisempaan konseptiin verraten. Työstimme brändäyksen lisäksi muun muassa visuaaliset ilmeet, kohdekohtaiset verkkosivut sekä interaktiiviset esitteet. Uuden konseptin tavoitteena on tuoda kohteet esiin mielikuvien ja tarinoiden kautta mieleenpainuvalla tavalla.

Tärkeissä rooleissa yhteistyössä ovat myös asiakasprofilointi sekä yleinen strateginen suunnittelu.


Lieke sekoitti kahvibisneksen

Sensei oli mukana konseptoimassa ennennäkemätöntä kahvipalvelua yhdessä kaksinkertaisen baristojen SM-voittajan Jarno Peräkylän kanssa. Lieke Coffee tarjoaa huippuunsa viritettyä kahvikonsultointia, -valmennusta ja -koulutusta, kahviaiheisia luentoja ja kahvitarjoilua tapahtumiin sekä yksityistilaisuuksiin.

Samassa yhteydessä lanseeraattiin myös täysin uusi kahvilakonsepti, joka on puskenut helsinkiläistä kahvikulttuuria eteenpäin Tammikuusta 2018 asti. Sunday Espresso Club on pop up kahvila, joka valtaa sunnuntaisin ovensa kiinnipitävien kahviloiden tilat. SEC tarjoilee vaihtuvalla valikoimalla maailman mielenkiintoisimpia ja puhutuimpia kahveja - läheltä tulevaa pikkupurtavaa ja erinomaista teetä unohtamatta.

Lieken tiimi halusi upouudelle yritykselleen vakuuttavan ilmeen ja toimivan viestintäkonseptin, jota pystyy skaalaamaan nykyisistä tarpeista isompaankin kahvilatoimintaan sekä kansainvälisille markkinoille.

Toteutimme konseptoinnin lisäksi Lieken käyttöön yritysilmeen, verkkosivut, esitteitä sekä käyntikortit.

Tutustu Liekeen osoitteessa: liekecoffee.com

ps. Tiukka suositus Jarnon huikeaan kahviaiheiseen podcastiin - Cappuzineen!


Moderni verkkosivu toiminnan tueksi

Keravan Lukko on perheomisteinen lukkoalan yritys, joka on toiminut jo yli 30 vuoden ajan. Yrityksen vanhat verkkosivut olivat edenneet tiensä päähän, ja oli aika uudistaa sivuja niin visuaalisesti kuin toiminnallisestikin - tavoitteena luoda moderni ja laadukasta palvelua viestivä kokonaisuus todelliselle asiantuntijatiimille.

Perusvaatimuksena sivuille olivat toimivan sisällön ja ulkoasun lisäksi responsiivisuus, hakukoneoptimointi ja virusturva - ominaisuuksia jotka kuuluvat kaikkiin verkkosivutoteutuksiimme vakiona.

Tiimimme uusi verkkosivujen lisäksi yrityksen käyntikortit vastaamaan uutta modernia ilmettä. Tutustu Keravan Lukon palveluihin täältä!


Markkinointitoimisto Sensei - referenssi

Hollywood of Finland

Pornainen on ollut Uudenmaan tuntemattomin kasvukunta - ainakin tähän asti. Haasteeseen tartuttiin rohkeasti otteella, jollaista kuntamarkkinoinnissa ei ole aikaisemmin nähty. 

Pornaisten brändiä lähdettiin kehittämään tarina edellä kunnan pitkän ja maineikkaan historian pohjalta, jonka olennaisimpia osia on ollut elokuvatuotanto Suomi-filmin kulta-aikoina, nykypäivää unohtamatta.

Hollywood of Finland -teema mahdollistaa mielenkiintoisen ja perinteisiä kuntamarkkinoinnin rajoja rikkovan sisällöntuotannon, johon on luontevaa tuottaa tarinavetoista ja sosiaalisessa mediassa toimivaa sisältöä. Tarina ja siihen tuotettu sisältö on kaiken keskiössä - sen pitää herättää tunteita, jotta kohdeyleisö ottaa tarinan omakseen. Tarinavetoisen sisällön onnistuessa on tuloksia mahdollista saada ripeästi - ja ennen kaikkea, kustannustehokkaasti.

Ensimmäisenä osana kampanjaa syntyi eeppinen Hollywood of Finland -video, jonka voit katsoa alta. Hollywood of Finland -kampanjaa levitetään alkuvuodesta sosiaalisessa mediassa ja elokuvateattereissa pääkaupunkiseudulla. Kampanja käynnistää laajemman kokonaisuuden Pornaisten kunnan brändin kehittämisessä, jota tullaan jatkamaan eteenpäin lähitulevaisuudessa.


Markkinointitoimisto Sensei - referenssi

Verkkosivut palkitulle konditorialle

Useampaan otteeseen palkittu Konditoria pH7 on ehdottomasti Suomen nimekkäimpiä konditorioita. Saimmekin upean tilaisuuden uudistaa Konditoria pH7:n verkkosivut. Konditoria pH7:n viimeisestä verkkosivupäivityksestä oli kulunut hetki, eikä sivusto enää vastannut kasvaneen yrityksen ja brändin tarpeita. Tuotevalikoiman kasvaessa sivustolla näkyvissä olevan tiedon määrä oli lisääntynyt ja sivujen käyttökokemus oli tämän takia heikentynyt.

Projektin tavoitteena oli toteuttaa selkeä ja raikas sivukokonaisuus, joka tukee pH7:n vuonna 2017 uudistunutta yritysilmettä mahdollisimman hyvin. Tuotetiedot haluttiin saada esille selkeästi ja helppokäyttöisesti niin, että myös suurempia tietomääriä olisi helppoa ja vaivatonta selailla, Lisäksi sivut suunniteltiin niin, että niihin on tulevaisuudessa helppo ottaa käyttöön verkkokauppaominaisuus tarvittaessa.


Brändäys älykkäälle tilitoimistolle

Uudistimme järvenpääläisen Tilitoimisto Taito & Tieto:n graafisen ilmeen, logon sekä verkkosivut. Ilmeellä haettiin modernia, perinteisistä tilitoimistoista erottuvaa, raikasta designia. Samalla lanseerasimme yhdessä Taito & Tieto:n kanssa ’älykäs tilitoimisto’ -konseptin. Voit lukea tästä lisää osoitteesta www.tilitoimistotaitotieto.fi.

Markkinointitoimisto Sensei - referenssi

Sensei ja Wursti yhteistyöhön

Sensei toteutti perheomisteiselle lihajalosteiden ennakkoluulottomalle pioneerille, Wurstille, uudet verkkosivut. Verkkosivujen suunnittelussa lähtökohdiksi otettiin suuren sisältömäärän järjestäminen käyttäjäystävälliseen pakettiin, päivitettävyys, Wurstin brändin tukeminen sekä sivujen responsiivisuus eli toimiminen eri näyttökoilla.

Sensei jatkaa Wurstin yhteistyökumppanina viestinnässä, markkinoinnissa ja brändiuudistuksen parissa.


Valmennuksien myyntiin uutta potkua

Intensio Oy on pitkän linjan konsultointi- ja valmennusyritys, jolla on vuosikymmenien kokemus niin Suomessa toimivista kuin kansainvälisistäkin yrityksistä. Intensio toteuttaa sekä avoimia koulutusseminaareja että yrityskohtaisia tilausvalmennuksia toimeksiantoina.

Yritysvalmennuksien myynnin haasteena on tarjonnan runsas määrä hyvin erinäköisiltä toimijoilta sekä palveluntarjoajien tuotevalikoiman hankala käsitettävyys. Intension kanssa yritysvalmennusten myynnin konseptia päätettiin muokata asiakkaan kannalta helpommaksi, selkeästi ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi uusien verkkosivujen avulla. Sivuille tullessaan asiakas ymmärtää jo nopealla katsauksella pääpiirteittäin yrityksen toiminnan ytimen sekä palvelut. Verkkosivuissa mietittiin kolmen pääelementin tasapainoa: käytännöllisyys, lähestyttävyys ja ammattimaisuus. Verkkosivujen ja konseptin päivityksen ohella yrityksen graafinen ilme uudistettiin pirteäksi ja energiseksi kuvaamaan Intension toimintaa.

Mobiilioptimoinnin ja responsiivisuuden ansiosta sivut näyttävät laadukkailta näyttökoosta riippumatta kuvien ja tekstin skaalautuessa automaattiseti käytetyn laitteen näytön kokoon.

 


Ravintola Kerhon muodonmuutos

Markkinointitoimisto Sensei oli mukana uudelleenrakentamassa tuusulalaisen Ravintola Kerhon verkkoilmettä uusien verkkosivujen muodossa yrittäjävaihdoksen jälkeen. Ravintola Kerhon ainutlaatuinen miljöö vanhoissa kasarmin tiloissa sopi erinomaisesti rustiikkiteemaiselle lähiruokaravintolalle, jossa toimii myös oma maalaispuoti sekä kahvila.

Ravintola Kerhon verkkosivuissa säilytettiin rakennuksen historiasta ammentava maanläheinen ulkoasu, jota yhdisteltiin selkeisiin graafisiin elementteihin ja lähiruokateemaan. Raikkaalla, tyyliin sopivalla kuvamateriaalilla saatiin aikaan helposti lähestyttävä kokonaisuus, josta huokuu laadukkuus ja intohimo ruokaa kohtaan.

Mobiilioptimointi oli tärkeät aspektit sivuja toteutettaessa, jotta esimerkiksi ruokalistat säilyvät helppolukuisina, katsottiin niitä sitten tabletilta tai kännykästä. Mobiilioptimointi ja responsiivisuus parantavat sivujen käyttökokemusta huomattavasti, sillä sivut skaalautuvat automaattisesti kaikkiin näyttökokoihin, jolloin teksti säilyy sopivan kokoisena laitteesta huolimatta.

Ravintola Kerhon tarkoituksena on tuoda Tuusulaan ja sen ympärille ruokailuelämyksiä, joita alueella ei ole ennen päästy kokemaan. Ravintolaa tullaan tuomaan esiin myös ruokaturismin hengessä niin Suomessa vieraileville kuin Suomessa asuvillekin.