Helsinki Ring of Industry - Conveniently Boring


Helsinki Ring of Industry (KUUMA-seutu) tarvitsi markkinointivideon kansainvälisille EXPO REAL -messuille. Tavoitteena oli saada ulkomaalaiset sijoittajat kiinnostumaan KUUMA-seudusta sijoituskohteena.

Koska globaaleilla markkinoilla kilpailu on kova, erottuminen massasta nousi lähtökohdaksi promootiovideon suunnittelussa: Miten kilpailla trendikkäiden kaupunki- ja teollisuuskeskittymien kanssa, kuten Amsterdam, Berliini ja Kööpenhamina – Ja jäädä mieleen.

Ratkaisu


Pohjatyön tuloksena huomasimme, että aluemarkkinointivideot kaipaavat vahvasti tuoreempaa, yllättävämpää ja viihdyttämpää otetta, jotta ne jäävät yleisön mieleen. Jos kaikki muut alueet ja kaupungit korostavat trendikkyyttä ja sitä kuuluisaa ‘’pöhinää’’, kaikkein yllättävin tapa on kulkea täysin vastakkaiseen suuntaan.

Syntyi Conveniently Boring -konsepti, joka pohjautuu tylsyyden ylistämiseen. Yllätyksettömyys, turvallisuus ja elämän mutkattomuus ovat tylsiä ominaisuuksia, mutta ne ovat ehdottomasti parhaita asioita, joita liiketoiminnan kasvattamisen ympärille voi kaivata.

Konseptin päätyönä toimi Helsinki Ring of Industry – Conveniently Boring -video, jota tuettiin myös esitemateriaalilla. Vuonna 2019 konsepti laajenee kokonaisvaltaiseksi, kansainväliseksi viestintäkonseptiksi.

Tulokset


Helsinki Ring of Industry / KUUMA-seudun esiintyminen messuilla saavutti kansainvälistä mediahuomiota ja koettiin messujen yhdeksi kiinnostavimmista ulostuloista. Lisäksi merkittävien liidien määrä ylitti asiakkaan odotukset.

Kunniamaininta Kuntamarkkinoinnin SM-kisat 2019:
Kansainvälinen elinkeinomarkkinointi – Strategista markkinointia vaativille kansainvälisille kohderyhmille

TIIMI